Fałszywe wspomnienia instalowane przez reklamy w pamięci użytkowników

„History is written by the winners…and our memory may be written by TV”Aaaron Saenz

Znalazłem ciekawy artykuł o fałszywych wspomnieniach i doświadczeniach instalowanych w pamięci przez media marketingu : http://singularityhub.com/2011/05/27/vivid-ads-give-you-false-memories-that-you-swear-are-real/ Perspektywa

Nie wiem czy proponowane przez autorów rozwiązanie jest najskuteczniejsze. Zapisywanie wszystkiego, pamięć absolutna, ma pozwolić odróżnić konfabulacje od prawdziwych wspomnień. Tkwi w tym jednak paradoks – żeby odżegnać się od technicznej pamięci, musimy z niej korzystać. Myślę, że lepiej byłoby wprowadzić po prostu ćwiczenia pamięci, jakieś wspomnienia centralne, które mogłyby zabarwiać pozostałe. Bez klucza trudno szukać tego co ważne w bazie danych, w której zarejestrowane są wszelkie informacje.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s